Uživatel: Heslo:
Registrace Ztráta hesla

INTRASTAT včetně změn v r. 2016 a 2017

Zpět do kategorie: Školení








ÚVODEM:

Vstup ČR do EU v r. 2004 znamenal sice volný pohyb zboží uvnitř Evropské unie bez povinnosti podávat celní prohlášení a platit cla, ale současně byla na ekonomické subjekty uvalena povinnost vnitrounijní obchody statisticky vykazovat.  Rok 2016 přinesl největší změny celní legislativy od vstupu ČR do EU.  Od 1. 5. 2016 tak máme nový celní kodex Unie, nové prováděcí předpisy a nový celní zákon, ale také  spoustu novinek v oblasti vykazování INTRASTATU. Seminář vám pomůže zorientovat se ve změnách v oblasti INTRASTATU a pochopit jejich souvislosti, návaznosti a dopady zejména s oblastí celního řízení, tarifování, skladovou problematikou a oblastí DPH.

Termín:

21. 4. 2017 (9:00 – 14:30) Ostrava, Mrštíkova 883/3, 709 00 Ostrava - Mariánské Hory

Lektor:

Ing. Bc. Lenka Sabelová

Dnes pracuje jako Customs Manager společnosti Maurice Ward & Co.,s.r.o.. Je spoluautorkou odborné publikace zaměřené na celní problematiku Meritum - Clo (nakladatelství ASPI), podílí se na tvorbě případových studií v oblasti mezinárodního obchodu a celnictví pro vysoké školy a pravidelně publikuje v odborných časopisech např. Daně a právo. Specializuje se na legislativu EU v oblasti cel, daní při dovozu a vývozu, Extrastatu a Intrastatu a rovněž je vynikající tariférka. Přednáškám v oblasti Intrastatu a Celního sazebníku se věnuje od počátku vykazování, kdy jsme jako stát vstoupili do EU, tj. od roku 2004. V této oblasti poskytuje konzultace, audity a poradenství.

 

Cíl semináře:

Na semináři se dozvíte všechny novinky v oblasti statistického vykazování vnitrounijních obchodů jak roku 2016 tak 2017. Poskytneme vám informace a vysvětlíme pravidla pro vykazování  INTRASTAT v ucelené podobě a mezioborových souvislostech a návaznostech. Dále vás také upozorníme na nejčastější chyby, které při vykazování zpravodajské jednotky nejčastěji dělají a vysvětlíme správný postup pro vedení evidence, sběr podkladů a také pro provádění oprav výkazů. Pochopíte proč  a zda vůbec se touto povinností musíte zabývat a pomůžeme vám najít odpovědi na následující otázky:

  • Jste společnost obchodující v rámci Evropské unie a vůbec netušíte, že navzdory volnému pohybu zboží po Společenství stále máte statistickou povinnost vůči celnímu úřadu – vykazování INTRASTATU?
  • Máte povědomí, zda jste zpravodajskou jednotkou nebo ne a kdy přesně vám vzniká povinnost vykazování?
  • Víte jakým způsobem je INTRASTAT propojen se zákonem o DPH?
  • Máte povědomí, zda správně vykazujete obaly, software, reklamní materiál nebo opravy zboží? Jste si jisti, že vaše účetní opravdu ví, co do kterého řádku patří, tzn. k čemu jsou jednotlivé kódy transakcí?
  • Tušíte, jaké postihy vás čekají, pokud INTRASTAT nevykazujete vůbec, ačkoliv jej máte vykazovat, nebo výkazy podáváte opožděně či se zjistí, že údaje jsou chybné?

Ne? V tom případě jste správní adepti pro náš seminář.

Komu je seminář určen:

Všem, kteří obchodují s ostatními členskými státy Evropské unie a mají povinnost vykazovat údaje o těchto obchodech, tj. jejich obchodní transakce přesahují hodnotu 8 mil. Kč za rok buď na straně prodeje (odeslání) nebo nákupu (přijetí) a musí podávat výkazy Intrastat.

Program semináře:

1. Legislativní základ změn ve vykazování INTRASTATU v roce 2016 a 2017
2. Co všechno je považováno za vnitrounijní obchod s povinností vykazování
3. Zpravodajské jednotky včetně tzv. „podprahových“
4. Druhy zboží zatížené povinností vykazovat zvláštní statistický znak
5. Referenční období
6. Výkaz INTRASTAT včetně jednorázového či negativního
7. Podklady pro vykazování, archivace
8. Souvislosti celní a daňové (zejména DPH)
9. Vykazování obalů, zápůjček, reklamních materiálů, oprav, software …
10. Kódy transakcí







2013 © PiDi Soft |  Mapa stránek